Home > Meerwaarde > Total Cost of Ownership minimaliseren
Feitelijk bedoelen we met het begrip Total Cost of Ownership (TCO) in dit kader alle kosten die gelieerd zijn aan het gebruik van IT-apparatuur.
Bij het maximaal oprekken van de gebruiksperiode bestaat de TCO van IT-apparatuur voor slechts 20% uit aanschafkosten, terwijl de resterende 80% aan gebruikskosten kunnen worden toegeschreven. Gebruikskosten omvatten alle additionele kosten die na de aanschaf van de hardware gedurende de gehele gebruiksperiode worden gemaakt. Denk aan afschrijvingskosten, regulier onderhoud, support, licenties, training, verwijdering, afvoer en tot slot inefficiëntiekosten. Die kunnen in dit scenario oplopen tot wel 30% van de gebruikskosten.
De eerdergenoemde inefficiëntiekosten kunnen oplopen tot wel 30% van de totale gebruikskosten indien ervoor wordt gekozen om een device de gehele technische levensduur in te zetten, ook wel ‘sweating the asset’ genoemd. Dergelijke kosten worden enerzijds veroorzaakt door productiviteitsverlies vanwege aanvullende vereiste informele training, downtime en ‘verprutstijd’ en anderzijds door opportuniteitskosten zoals dure aanvullende onderhoudscontracten voor oudere apparatuur. Onder verprutstijd verstaan we in dit kader de tijd die zelf wordt besteed aan het oplossen van technische problemen.
ICT kopen of financieren? Devices zo lang mogelijk inzetten of tijdig vernieuwen? Het zijn keuzes waar menig organisatie bij de aanschaf en het vernieuwen van IT-apparatuur voor staat. In dit whitepaper zetten wij verschillende opties tegen elkaar af en proberen wij inzicht te geven in de consequenties die deze scenario’s met zich mee brengen voor wat betreft de Total Cost of Ownership.
Bij DaaS IT Now (Device as a Service) nemen wij in samenwerking met onze partners de volledige lifecycle voor u uit handen. Zo kunt u IT eenvoudig verkrijgen, probleemloos gebruiken, veilig en duurzaam afvloeien en efficiënt beheren.
Met de groeifinanciering van Mastercom beschikt u gedurende de looptijd van de overeenkomst permanent over budget voor het vernieuwen van apparatuur zonder dat hierbij de maandtermijn verandert.
Heeft u een groot investeringsproject welke in fases uitgerold gaat worden? Met een projectfinanciering stellen wij u voor een bepaalde periode een budget ter beschikking waaruit alle aankopen gedaan kunnen worden.
Weet u op voorhand wat de hoogte van de investering zal zijn? Dan is onze financiering met wisseloptie de meest geijkte oplossing. Daarnaast heeft u tijdens de overeenkomst altijd de mogelijkheid om apparatuur te vernieuwen.
Bij iedere financieringsovereenkomst krijgt u standaard toegang tot onze EnquireNow Client Portal. Zowel financiële als technische informatie over de apparatuur, alles overzichtelijk in één dashboard.
Achterhaal het in de whitepaper ‘Total Cost Of Ownership: ICT kopen of financieren?’
Wegens hemelvaart zijn wij op donderdag 9 mei en vrijdag 10 mei gesloten.