Waarom een scanner (leasen)?
Heeft u nog steeds veel papieren documenten die u archiveert? Dan zou u kunnen overwegen om dit te digitaliseren. Hierbij kan een scanner leasen een uitkomst zijn. Hier zijn enkele voordelen van het omzetten van uw papieren documenten in digitale bestanden:
1. Het bespaart tijd. Een digitaal archiefsysteem kan uw organisatie tijd besparen en een productievere werkplek creëren, omdat werknemers vrijwel onmiddellijk toegang hebben tot documenten in plaats van ze in laden of mappen de documenten terug moeten zoeken.
2. Het houdt uw documenten veilig. Door documenten elektronisch op te slaan voorkomt u dat gevoelige informatie in verkeerde handen valt. Papieren documenten kunnen gemakkelijk verdwijnen, terwijl digitale documenten worden ondertekend met een gecodeerde digitale handtekening.
3. Het voorkomt fysieke schade aan documenten. Papieren documenten kunnen gemakkelijk verloren gaan bij brand of een natuurramp. Van digitale documenten kan een back-up worden en ze zijn in geval van nood gemakkelijk toegankelijk.
4. U kunt documenten gemakkelijk delen. Als u regelmatig contracten verstuurt of documenten deelt met andere mensen, vereenvoudigt een scanner dit proces. Met digitale documenten kunt u belangrijk papierwerk verzenden en snel ontvangen.
5. Uw team kan samenwerken aan documenten. Door uw documenten online op te slaan, kunt u gemakkelijker met andere mensen samenwerken. Een heel team kan een document op afstand bewerken, en er is geen noodzaak om e-mails heen en weer te sturen.
Welke soorten scanners kan ik leasen?
Er zijn meerdere scanners op de markt te verkrijgen, met ieder weer zijn eigen functie en specialiteit.
- Flatbed scanner: deze hebben een plat oppervlak om te screenen met een deksel dat moet worden opgetild om het te scannen materiaal te plaatsen.
- Documentscanners leasen: worden met name gebruikt voor het inscannen van meerdere documenten of zelfs gehele rapporten.
- Fotoscanner leasen: bieden een veel betere kwaliteit dan andere printers en zijn dan ook bedoeld om foto’s met een zo hoog mogelijke resolutie te digitaliseren.
- Multifunctional leasen: heeft zowel een printer als scan functie en wordt door de meeste organisaties gebruikt.
- Barcode scanners leasen: een ander soort scanner dan eerder genoemde scanners. In plaats van documenten en foto’s kunnen hier barcodes mee gescand worden. Deze worden met name gebruikt in de transport en logistiek, maar ook in andere sectoren zoals de retail.
Hoe kies ik de juiste scanners voor mijn organisatie?
Er zijn verschillende zaken waar u rekening mee kunt houden bij het uitkiezen van de juiste scanners voor uw organisatie. Hieronder staan een aantal zaken waarop u de juiste scanners kunt selecteren:
- Scansnelheid
- Papierinvoer
- Formaat document
- De resolutie
- Scanfrequentie