Wat is narrowcasting?
Narrowcasting, ook wel bekend als digital signage, is het overbrengen van informatie via digitale schermen. Ze kunnen worden aangetroffen in openbare ruimten, transportsystemen, musea, stadions, winkels, hotels, restaurants en bedrijfsgebouwen om bijvoorbeeld de weg te wijzen of marketinguitingen te verzorgen.
Waarom wordt narrowcasting ingezet?
Narrowcasting wordt om verschillende redenen ingezet. Uiteraard zijn er vele redenen te bedenken, maar hieronder zijn er slechts een aantal belangrijke redenen opgesomd:
- Het zorgt voor een verbetering van de interne communicatie op kantoor;
- Video’s en ander aantrekkelijke beelden trekken de aandacht van bezoekers, medewerkers en klanten;
- De merkbeleving kan op een goede manier worden overgedragen;
- In tegenstelling tot drukwerk zijn digitale schermen flexibeler, sneller inzetbaar en besparen dus tijd en geld;
Hoe kies je de juiste narrowcasting?
Het kiezen van de juiste narrowcasting systemen kan lastig zijn. Hierbij kunnen de volgende vragen u in ieder geval op het goede spoort zetten: Welke doelstellingen wilt u bereiken met het inzetten van narrowcasting? Hoeveel digitale displays wilt u inzetten? Wat is de tijdlijn voor de implementatie van het project? Wat is uw contentstrategie? Wat is uw budget?
Als u een duidelijk beeld heeft van de doelstellingen en de middelen die nodig zijn om van uw narrowcasting een succes te maken, is het tijd om wat digitale displays te kopen en te starten. Als dat niet het geval is, is het veel beter om een stap terug te doen en na te denken in plaats van in de val te lopen net als vele ander organisaties: digitale displays kopen, ze ophangen en maandenlang proberen uit te zoeken wat ermee te doen met weinig tot geen resultaat als gevolg.