U staat aan het begin van IT-lifecycle optimalisatie. Geweldig, dat betekent dat er nog veel winst voor uw organisatie te behalen valt.
Bij een marginale optimalisatie van de IT lifecycle worden ICT-devices doorgaans uit eigen middelen gefinancierd in de veronderstelling dat dit een kostenbesparend effect heeft. En worden de kosten veelal over een periode van 5 jaar of langer gespreid.
Tevens is er voor het registreren van ICT-devices geen centrale asset management tool beschikbaar, maar wordt alles – voor zover dit überhaupt gebeurt – vanuit een Excel-spreadsheet beheerd. Dit kost veel tijd en vergroot de kans op (menselijke) fouten.
Naarmate de apparatuur ouder wordt, zullen ook de IT-support medewerkers extra werkdruk ondervinden. In plaats van dat zij proactieve ondersteuning bieden gaat hun tijd onnodig op aan het oplossen van diverse escalaties.
Tot slot is er bij deze classificatie vaak geen beleid op het gebied van dataverwijdering. Als devices zakelijk niet langer ingezet worden, is de veronderstelling dat bij het ‘deleten’ van de bestanden deze voorgoed zijn verwijderd. Devices worden vaak geschonken aan medewerkers, een goed doel of verdwijnen in de prullenbak met alle mogelijke risico’s van datalekken van dien.